25 Ocak 2014 Cumartesi

"Yedinci Oğul" Karmaşası


  Öncelikle 7. oğuldan bahsedelim: Bazılarının aklına hemen Iron Maiden'ın "Seventh Son Of A Seventh Son" albümü gelebilir. Konuyla alakalı olsa da, bahsettiğim karmaşayla pek ilgisi yok aslında :)
  Yukarıda bahsettiğim albümün ismi, yani "Yedinci Oğlun Yedinci Oğlu" aslında eski bir İrlanda inanışıdır. Bu inanışa göre; bir ailede doğan 7. oğlun 7. oğlu doğaüstü güçlere sahip olurmuş.

   Şimdi bahsettiğim karmaşanın ilk kısmını anlatayım: Geçenlerde youtube'da "Seventh Son" diye bir filmin fragmanına rastladım. İşte tam olarak şu aşağıdaki fragman oluyor:

   Filmin adını görünce aklıma birkaç defa kütüphanede rastladığım ve almak istediğim bir kitap geldi. Filmi izlemek için çok can attığımdan değil ama yeni çıkacak bi filmin kitabı olduğunu biliyorsam, hemen o kitabı alıp okuma gibi bi refleksif felsefe gelişmiş bende. Kütüphanede gördüğüm kitap da tam olarak aşağıdaki kitap oluyor:



  Neyse işte, uzun lafın kısası, bir dahaki kütüphane ziyaretimde gidip, bu kitabı aldım ve okumaya başladım. 70 küsürüncü sayfadayken internette yine bu fragmana rastladım. Bu defa yorumlara bakayım, kitap hakkında bir şeyler yazmışlar mı, dedim. Sonra öğrendim ki; bu fragmandaki 7. oğulla benim okuduğum kitabın alakası yokmuş :(
 


  Meğer yine "Yedinci Oğlun Yedinci Oğlu" inanışıyla ilgili başka bir seriden uyarlanmış bir filmmiş bu. Uyarlandığı kitap serisinin adı da "Wardstone Günlükleri" imiş. Evet, geçenlerde sahaftan alıp, resimlerini paylaştığım seri kendileri. Buyrun, bu da çektiğim resmi:

  Uzun lafın kısası, öykümüzün ana fikri: Bazen mutluluğu fazla uzakta aramamak gerekir :)

1 yorum:

  1. ben hepsini okumuştum ilk kitap yok(hayaletin çırağı) ve fragmanla kitapların hikayesi birbirine hiç benzemiyor...

    YanıtlaSil

LinkWithin