18 Şubat 2014 Salı

Gilmore Girls ve Rory Gilmore Reading Challange

  Rory Gilmore Reading Challange'dan bahsetmek istiyorum bu yazıda. Ama bundan önce, Rory Gilmore karakterinin de yer aldığı Gilmore Girls dizisinden bahsetsem iyi olacak herhalde :)
Soldan sağa Gilmore "hanımları": Lorelai, Rory, Emily
  Gilmore Girls dizisi 3 kuşak Gilmore kızını (Rory Gilmore, annesi Lorelai Gilmore ve anne-annesi Emily Gilmore) merkez alan bir dizi. Lorelai, lise sonda 18 yaşındayken hamile kalır ve ailesiyle yaşananlardan sonra hamile bir şekilde evden ayrılır ve kendi ayakları üzerinde durmaya başlar. Uzun süre, sadece önemli tatillerde ailesinin yanına uğrar. Fakat yıllar sonra, kızı Rory 16 yaşında, prestijli Chilton lisesine kabul edilince, hiç istemese de ailesinden yardım istemek zorunda kalır. Ailesi, Rory'nin okul masraflarını karşılamaları karşılığında, tatil günlerinin yanı sıra her Cuma akşamı da yemeğe gelmelerini ister ve olaylar herkes için karışmaya başlar :)
Alexis Bledel ve Lauren Graham
  Pek anlatamadım diziyi aslında, ama olsun. Diziyi ilk nereden duydum veya kim tavsiye etti hatırlamıyorum, ama ilk bölümü izleyişimi ve ilk izlenimimi çok iyi hatırlıyorum: İlk başlarda dizi bana fazla feminen gelmişti ama daha sonra Lorelai'ın iğneleyici konuşmaları, esprileri ve annesiyle girdiği ufak tartışmalar beni diziye bağladı. Bu arada ilk defa gördüğüm bir şey var bu dizide: 5-6 dakikalık tek çekim sahneler var bu dizide, ki diyalogları yoğun bir dizi için bu oldukça zor ama bence altından kalkabilmişler bunun ve bir alkışı hak etmişler :)
Hayatını bi kenara atacaksan, çocuğun motorsikleti olsa iyi olur!
  Diziyle ilgili söylenecek çok şey var aslında, ama ben konuya girmek istiyorum yavaş yavaş. Şu an dizinin 2. sezonunu bitirmiş bulunmaktayım. Bu 2 sezon boyunca dizide o kadar referansa rastladım ki... Müzikten sinemaya kadar her konudan göze batmayacak şekilde bahsediliyor ve göndermeler yapılıyor. Birçok müzisyen ve filmle bu dizide bahsedilmesi sayesinde tanıştım mesela. Ama en çok bahsedilen ve esas konumuz olan kitapların yeri de ayrı...
Hayatım boyunca 300 kitap okudum ve 16 yaşıma geldim bile?
  Bu diziyi izlemeden önce, kitaplar hakkında bilgili olduğumu düşünürdüm ama özellikle ana karakterimizden, kitap kurdu Rory'nin dizi boyunca okuduğu ve bahsettiği kitapları görünce, kitaplar konusunda çok da bir şey bilmediğimi fark ettim. Nedense her bölümde Rory'nin elinde en az bir kitap görünür ve/veya en az 1 kitaptan bahsedilirdi ve bu kitaplar genelde boş kitaplar olmazdı. Ben de kitaplı bir sahne gördüğüm anda diziyi durdurur ve kitapla yazarını araştırırdım hemen. Dönüşüm, Sırça Fanus, Swannlar'ın Tarafı, Uğultulu Tepeler gibi  birçok kitabı bu sayede keşfetmişimdir.
Rory okurken...
 İşte esas konumuza burada geliyoruz: Geçenlerde bir blogda Rory Gilmore Reading Challange diye bir şey gördüm ve hemen okumaya başladım. Değerli birkaç arkadaş, herhalde beni daha fazla uğraştırmamak için, Gilmore Girls dizisinde Rory karakterinin okuduğu veya bahsettiği tüm kitapları listelemiş ve 300 küsur kitaplık bir liste ortaya çıkmış. Ben de bu listeyi görünce tabii ki "Challange accepted" diyerek atladım hemen:)
 Listedeki kitapların bazılarını ülkemizde bulmak zor olduğundan 200 kitaplık bir hedef koydum kendime. Tabii önceden okuduklarım da var aralarında ama yine de yüksek bir iddaa bence :)

 Challenge'ımın linkini vermek yerine ana sayfadaki kategorilerden birine koymayı, okuduklarımı kalın harflerle gösterip, Türkçe isimlerini de parantez içinde yazmayı düşünüyorum. Şimdilik bu kadar... Gazamız mübarek olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin