30 Kasım 2014 Pazar

The Ultimate Book Tag

  Kalemşor beni etiketlemiş (teşekkürler), ben de fazla sıkmadan sorulara cevap vermeye çalışacağım. Keyifli okumalar:)

1. Arbada kitap okurken rahatsızlanır mısın?

Aslında hep arabada kitap okumayı isteyip, mide bulantısı nedeniyle birkaç dakikada bu hevesimden vazgeçmişimdir. Ama şimdi üniversiteye otobüsle gidip gelirken bir şey keşfettim: Eğer ayakta durur ve vücudunuzu otobüsün gidiş yönüne değil de yandaki pencerelere doğru çevirirseniz mide bulantısı gibi bir şikayetiniz olmadan kitap  okuyabiliyorsunuz. Bu sayede yarım saat midem bulanmadan otobüste kitap okuyabiliyorum, sizin de aklınızda olsun bu yöntem:)

2. Hangi yazarın tarzı tamamen senlik ve neden?
Neil Gaiman tam benlik bir yazar. Neredeyse tüm kitapları var kitaplığımda. Yazarın hayal gücü, betimlemelerindeki özgünlük ve kalite, alışılmışın dışındaki karakterleri bu yazarı sevmemdeki önemli etkenler aslında.

3. Harry Potter serisi mi yoksa Alacakaranlık Efsanesi mi? Cevabını desteklemek için 3 sebep belirt.

2 seriyi de okudum ama cevap tabii ki : HARRY POTTER!!!
Çünkü:
1- Bu seriyi okumaya yaklaşık 10 yaşımda başladığımdan ve çıkan her haberini, yeni kitaplarını ve filmlerini takip ettiğimden, aslında benim için en önemlisi çocukluk anımdır bu seri. Çocukluğumun bu anılarla dolmasından da çok memnunum:)
2- J. K. Rowling çok zeki bir yazar. Tüm kitaplar arasında bir bağlantı var ve her bir kitapta yazar çıtayı daha yükseklere çıkarıp kendini aşmış. Son kitap ise aklımdaki tüm soruları cevaplayan, tüm seriyi adeta bağlayan, çok mükemmel bir final kitabıydı.
3-Hermione Granger ;)

4. Kitaplarını koklar mısın?

Hem de her zaman her yerde.

Ama bazen kalabalık ortamlarda bunu yaptığımda kendimi şu Charlie'nin Melekleri filminde kızların saçını koparıp koklayan psikopat adam gibi hissettiğim de olur:)

5. Kitaplığındaki en ince kitap hangisi?

Bir Yılbaşı Öyküsü- 82 Sayfa

6. Kitaplığındaki en kalın kitap hangisi?

Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı- 1114 Sayfa

7. İyi bir okuyucu olduğun kadar iyi de bir yazar mısın? Geleceğinde yazarlık görüyor musun?

Aslında oldukça fazla fikrim var yazacak kitap konusu olarak. Ama şimdilik sadece birkaç öykü ve bir kitabın giriş bölümünü yazmışlığım var. Ama geleceğimde kesinlikle yazarlığı da görüyorum. İnanmak başarmanın yarısıdır gençler:)



8. Daha önceden okuyup da nefret ettiğin bir kitabı hediye verecek olsaydın, hangisi olurdu?

Kısa süre önce okuduğum "Umutsuz" kitabını hemen birine verip, kitaplığımdan atmak istiyorum aslında.
Ama o kadar nefret ettim ki kitaptan, kitabı başkasına verip aynı azabı ona da yaşatmak istemiyorum bir yandan da:)   

9. Harry Potter ya da Açlık Oyunları'na benzeyen ama daha az bilinen bildiğin bir seri var mı?

Ne kadar benzeyip benzemediğini bilemem ama Dedektif Kurukafa serisi ve Maximum Ride serisinin ilk 3 kitabını oldukça beğendiğimi söyleyebilirim.

10. Zombiler mi vampirler mi?

Ben bir kitapta zekice bir kurgu istediğimden vampirler bu tanım için daha elverişli gibi geliyor. Zombiden farklı olarak daha güçlüler ve en önemlisi bilinçleri yerinde. Ortada aval aval gezmezler en azından:)

11. Son olarak: Komple aşk romanı mı yoksa biraz aşk sahneleri karıştırılmış aksiyonlu romanlar mı?

Eğer yazar vıcık vıcık etmemişse düz bir aşk romanını da severek okurum. Ama büyük ihtimalle vıcık vıcık bir aşk olacağından, en azından aksiyon sahneleri eklenirse bari okumak için kendimi biraz daha zorlayabilirim:)


 Tabii benim için en makbulü, biraz aşk sahneleri karıştırılmış aksiyon romanları olurdu:)

1 yorum:

LinkWithin