18 Mayıs 2014 Pazar

Narnia'ya Giriş-3

 Eveeet. Narnia'ya Giriş'in son bölümüyle karşınızdayım! Yazının ilk bölümüne BURADAN, 2. bölümüne ise ŞURADAN ulaşabilirsiniz :)

 İlk yazımda Narnia Günlükleri'nin kitaplarından, 2. yazımdaysa TV uyarlamalarından bahsetmiştim. Bu son bölümde ise son olarak serinin sinema filmlerinden ve oyunlarından bahsetmeyi düşünüyorum. İşte başlıyoruz:

 Serinin sinema filmi olarak 3 adet filmi bulunmakta. İşte o filmlerimizin afişleri:

Aslan,Cadı ve Dolap
Prens Caspian
Şafak Yıldızının Yolculuğu

NOT:Bunlara ek olarak "Gümüş Sandalye" filminin de 2015'de vizyona girmesi bekleniyor.

 Filmlere gelecek olursak... Şimdiye kadar sinemada gösterilen bu ilk 3 film Pevensie ailesinin çocuklarının(Lucy, Edmund, Peter, Susan) başından geçen olayları anlatıyor. Doğrusunu söylemek gerekirse, ilk film dışındaki 2. ve 3. filmi izlemedim; çünkü kitapları okumadan önce izlersem büyük spoilerlara mazur kalacağımdan korktum :) Zaten tüm Narnia serisiyle tanışmam da bu ilk film sayesinde oldu (buna benzer olarak, Harry Potter serisiyle tanışmam da "Felsefe Taşı"nı izlememle başlamıştı mesela). "Aslan, Cadı ve Dolap" filmi beni oldukça etkilemişti aslında. Daha filmin başında; savaştan kaçmak için çocukların annelerinden ayrılması ve Lucy'nin dolaba saklanırken birden kendini farklı bir dünyada bulması gibi sahnelerle filmin benzerlerinden ne kadar farklı ve orijinal olduğunu anlamıştım. Prens Caspian filminin de sonuna denk gelmiştim bir yerde aslında. Filmin sonlarında, Regina Spektor'ın "Call" şarkısı eşliğindeki sahne çok iyiydi bence. Bilmeyenler ya da hatırlamayanlar için o sahnemiz geliyor şimdi:
 http://www.youtube.com/watch?v=MzPEa9OjufM

 Şimdi "Aslan, Cadı ve Dolap" filminin Türkiye'deki etkilerinden bahsetmek istiyorum biraz. Gerçi bu yazacağım şeyler yıllar önce Narnia kitaplarında da geçen şeyler ama halkımızın büyük kısmı(ben de dahil) bunlardan, bu ilk film ile birlikte haberdar oldular.
Aslan ve Edmund
 Bunlardan ilki: Aslan. Aslan karakteri tüm kitap serisinde bulunan tek ve baş karakter. Başlarda bu karaktere "Aslan" denilmesinde hiçbir tuhaflık olmadığını düşündüm; ama filmi orijinal dilinde altyazılı olarak izlediğimde farkettim ki karakterin ismi gerçekten de Türkçe bir kelime olan "Aslan". Biraz araştırınca öğrendim ki; söylentilere göre yazarın Türkiye'ye ve Türkçeye karşı bir ilgisi varmış ve bu ismin hikayesi de bu ilgiye dayanıyormuş.
 Yazarın bahsettiğim Türkiye ilgisinden kaynaklandığını düşündüğüm diğer bir etkene geçiyoruz şimdi de: Türk lokumu. Türk lokumu "Aslan, Cadı ve Dolap" kitabında, cadının Edmund'la ilk karşılaştığı bölüme de adını vermiş bu arada. Bu Türk lokumu meselesinin filmle birlikte küresel çapta etkisi olduğunu söyleyebilirim. Bilmeyen çoğu insan bu filmle birlikte Türk lokumundan haberdar olmuş ve satışlarında da büyük bir patlama olmuş hatta. "Belgelerle konuş" diyecekler için işte yabancı basından bu  konuyla ilgili yazılmış bir makalemsi yazı:
 Tabii bu Türk lokumu olayını "Narnia, Batılı insanı uyarır: Türk Lokumu (Doğu dünyası, Araplar da dâhil aslında) size egzotik inanılmaz lezzetli gelse de aslında sizi akıldan uzaklaştırıp, başka güçler tarafından esaret altına girmenize neden olabilir," şeklinde değerlendirenler de var ama ben o konulara girmeyi hiç düşünmüyorum.

 Film konusunu kapatmadan hemen önce son olarak bir şeyden bahsetmek istiyorum: Doctor Who dizisinin Christmas özel bölümünün ismi olan "The Doctor, the Widow and the Wardrobe"; "Aslan, Cadı ve Dolap" (ingilizcesi "The Lion, the Witch and the Wardrobe") ismine gönderme yapılacak şekilde konmuştur. O bölüm birçok açıdan Narnia'nın ilk filminden esintiler de taşıyor. Görsellerini verirsem siz de fark edeceksiniz:




 Eveet. Serinin filmlerle bağlantılı olarak çıkan oyunlarından da bahsetmek istiyorum. Tabii bunda da spoiler olmasın diye sadece "Aslan, Cadı ve Dolap"ın oyununu oynadım ve bunun üstünden yorum yapacağım... Ama önce oyundan birkaç görsel paylaşayım:






 Belki inanmayacaksınız ama hayatımda oynadığım en iyi oyunlardan biriydi bu oyun. Belki de hiç bu tarz bir oyun oynamadığımdan böyle diyorumdur, bilemeyeceğim :) Tüm oyun boyunca baş karakterler olan 4 kardeşimizi de kullanabiliyorsunuz ve tek tuşla bir karakterden diğerine geçiyorsunuz. Her karakterin kendi kişiliğine ve yeteneklerine özgü özel güçleri ve savaş aletleri var. Oyunda ilerledikçe bu özel güçlerin ve aletlerin sayısı da artıyor. Ayrıca iki farklı karakteri bir araya getirerek kendine özgü, orijinal ve güçlü savaş hareketleri ortaya çıkartabiliyorsunuz. Oynaması oldukça zevkli bir oyun; kesinlikle tavsiye ederim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin