22 Haziran 2015 Pazartesi

Kitap Fuarını Boykot (Sahaf ve D&R Alışverişi)

  Biraz gecikmiş bir yazı oldu ama gerçekten de öyle olması gerekti. Olaylar şöyle gelişti:
  Her sene olduğu gibi, kitap alışverişi için kitap fuarına gittim. Annemin pazardan sebze-meyveleri ucuza almak için kullandığı taktiği kullanıp fuara son gününün akşamı ve kapanmadan birkaç saat öncesinde gittim. Meğer bu taktik sadece çabuk bozulabilen sebze ve meyveler için geçerliymiş. Tüm fuar boyunca %20 olan indirimlerini %25'e çıkartmaktan başka bir şey yapmadı çoğu yayınevi. En son Pegasus Yayınları'nın standındaki kadınla indirimler konusunda hararetli bir pazarlığa giriştim ama tüm kozlarımı kullanmama rağmen başarısız oldum. Annemin bile bu standlardakilere daha fazla indirim yaptıramayacağını anlayıp, fuarı boykot kararı aldım.
  Tam fuardan çıkıp gidecekken, sahaf tarzında bir standa denk geldim. 2. el kitapları çok ucuza satıyorlardı. Okumak istediğim (aşağıda otantik halımızın mükemmel arka planı eşliğinde resimleri de olan) kitapları aldım ve sadece 15 TL tuttu. Sahaf alışverişlerini oldum olası sevdiğimden (bakınız: , bu ganimetleri çantama doldurarak, hafif bir tebessümle çıkışa doğru yöneldim:)
Toplam orijinal fiyatları: 120 TL
  Tam çıkacakken Artemis Yayınları'nın standında "Dedektif Kurukafa" serisinin 8. ve en son yayımlanan kitabı olan "Ölü Adamların Son Savaşı"nı gördüm ve eski Türk filmlerinde, yemek yiyen zenginleri iri iri gözlerle, dudaklarını da yalayarak izleyen fakir Sezercik gibi bakarken buldum kendimi. Stand görevlisi de bu "etkileyici" bakışlarımı görmüş olacak ki, yerinden kalktı ve benle ilgilenmeye başladı. Allah'tan stand görevlisi genç insaflı biri çıktı ve % 40 indirim yaptı ve 18 TL'ye alabildim bu kitabı:)
  Fuardan çıkarken, başta Pegasus Yayınları'nın olmak üzere tüm standlara baktım ve daha sonra 33 TL'ye aldığım 6 kitapla kazandığım zaferi büyük bir gülümsemeyle taçlandırdım. Bir kez daha kitap fuarını yenmiştim. Zaferimi, kitap almak isteyip de kazık fiyatlar karşısında yılan tüm meteliksiz öğrencilere adamıştım:)
  Kitap fuarı için 100 TL ayırmıştım ve bu küçük çaplı boykot sonucunda elimde hala 67 TL kalmış bulunuyordu. Tüm indirimleri takip etmeye başladım ve sonunda geçen Babalar Günü tek günlüğüne, çok merak ettiğim birkaç kitapta % 50  indirim yapan D&R'dan alışveriş yapmakta karar kıldım. Sonuç olarak, toplam fiyatları yaklaşık 120 TL olan 7 kitabı 62 TL'ye almış oldum.
  Kitaplar hemen geldi, ama sanırım ilk kez bir kitap kargosunu bu kadar merakla bekledim. Sıdıka gibi pencere kenarında kargo aracının yollarını gözledim hatta. Nedenini ben de bilmiyorum ama oldukça meraklı bir bekleyiş oldu.
Kargomu beklerken ben:)
 Birkaç saat önce kargom geldi, kitapları açıp, resimlerini çektim ve kitaplığıma yerleştirdim. Hemen sonra da bu yazıyı yazdım:) Hiç beklemediğim bir fuar yazısı oldu bu. Umarım beğenmişsinizdir:)
  2 saat önce çektiğim kargo/kitap resimlerimle yazımı sonlandırıyorum. Herkese bol kitaplı günler:)





                                                            -SON-


7 yorum:

  1. Adana'da da kitap fuarı oluyor ama onlar da insanı almayı sevk edecek kadar indirim yapmıyorlar. %30'u geçmiyor indirimleri. Ben o indirimleri internet sitelerinden her zaman bulabiliyorum. Zaten en son gittiğimde kitaptan çok sınava hazırlık kitapları satılıyordu. Fuarları yazarlara kitap imzalatabildiğim için seviyorum ben. Yoksa kitap alışverişimi internetten yapmayı tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk birkaç alış verişimde % 40-45 indirim yaptırınca her sene öyle olur dedim ama artık %25 indirimin bile üstüne çıkmadıklarını görünce ümidi kestim. Seneye gidip gitmeyeceğimden bile emin değilim artık:)

      Sil
  2. Kitaplarınız hayırlı olsun, iyi okumalar! :D Çağlar Boyu Quidditch ile Babam Süt Peşinde'yi okumuştum, çok beğenmiştim, siz de beğenirsiniz umarım :)

    Not: Tüh, bu kadar geç aklıma geldi sormak; Narnia serisine yorum yazacak mısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. J. K. Rowling ve Neil Gaiman benim favori yazarlarım zaten. Sizin de beğenmenize sevindim:)
      Narnia'ya yorum yazmak benim de aklımdan tamamen çıkmış:) Kitap kavanozundan 30 kitabın arasından rastgele çektiğimde bu kitap çıkmıştı ve okumaya başlamıştım. Benden hemen önce sizin de aynı kitabı okumaya başladığınızı görünce çok şaşırmıştım bu yüzden:) Kitaba gelecek olursak: Serinin en beğendiğim kitaplarından biri oldu. Karakter gelişiminin artık son noktasıydı ve yazar bunun altından çok iyi kalkmıştı. Özellikle Lucy karakterinin gelişimini ve hissettiklerini yazar çok iyi yazmış. Olayların tek bir yerde geçmemesi, farklı adaların ziyaret edilmesi ve her adada oldukça farklı kişilerle karşılaşıp farklı maceralara atılmaları çok etkileyiciydi. Kitabın sonundaki vedalar beni biraz üzdü ama onlar olmasaydı kitap da bu kadar etkileyici ve güzel olmazdı sanırım:)
      Umarım siz de kitabı beğenmişsinizdir:)

      Sil
  3. Narnia serisi en sevdiğim serilerden biridir benim :) Şafak Yıldızı'nın Yolculuğu'nu da tekrardan severek okudum. Küçük hacmine rağmen kitap epey macera barındırıyor içinde :P Yorumunuza katılıyorum, elinize sağlık. Bu arada, unutkanlığım had safhada, affedin; kitap fuarı yazınızı sırıtarak okudum, çok keyif aldım okurken. Bunu yazmayı da unuttum ya bir önceki mesajımda, ne diyeyim artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımdan keyif almanıza sevindim. Bu arada sorun değil, hatırladıkça yazabilirsiniz. Yorum sınırlaması yapmıyoruz ne de olsa:) Ben de bazen yorumlara cevap yazmayı unutuyorum hem:) İnsanlık hali:)

      Sil
  4. Fuardan sahaflar dışında hiç bir noktadan kitap almak istemiyorum resmen. Çünkü internette de indirimler ile aynı fiyatlar elde edilebiliyor. Sahaflarda da Osmanlıca eser arayışına giriyorum. Dişime göre bir şeyler bulmuşsam kitap paralarını bırakıp çıkıyorum zaten. :) Bu arada Marslı benim de çok okumak istediğim bir kitap.

    YanıtlaSil

LinkWithin