21 Eylül 2013 Cumartesi

SON OLİMPOSLU

PUAN: 7.5/10 
(Aslında 8 puan vermeyi düşünüyordum ama Fahrenheit 451 gibi kitaplarla aynı puanı verirsem o kitaplara haksızlık olur diye düşündüm. Serinin çoğu kitabı gibi 7 puan vermek de istemedim ve sonunda 7.5'da karar kıldım)

KİTABIN KONUSU
Kronos savaş için tüm hazırlıklarını yapmıştır artık. Tanrıların Tayfun'la baş etmek zorunda kalması nedeniyle Olimpos'un kurtuluşu artık Melezlerin elindedir. Percy bir yandan Olimpos için savaşırken, bir yandan da büyük kehanetle baş etmeye çalışacak ve çok zorlu sınavlardan geçecektir.

NEREDEN ESTİ?

  Lisedeyken yurttan oda arkadaşım "Şimşek Hırsızı" isminde bir filme gittiğini ve çok eğlendiğini söyledi; karakterlerin konuşmaları falan çok eğlenceliymiş. Ben de o aralar sinemaya gidemeyeceğim için biraz kıskandım. Ama sonra "Şimşek Hırsızı" gibi orijinal bir fikrin sinema sektöründen çıkması ihtimalinin düşük olduğunu düşünüp google'a girdim. Düşündüğümde haklı çıkmıştım; Şimşek Hırsızı Rick Riordan isimli yazarın 5 kitaplık Percy Jackson ve Olimposlular serisinin ilk kitabıymış. Hemen gidip arkadaşıma gösterdim tabii. Uyarlama filmlerin kitapla aynı kaliteyi yakalama ihtimalinin 1000'de bir ihtimal olduğunu o da bildiğinden hemen "Keşke önce kitabını okusaydım!" diyerekten sızlanmaya başladı. Tabi benim kıskançlığımın yerini bir rahatlama, üstünlük duygusu aldı. Çünkü ben filmin getirdiği herhangi bir eksi ve spoiler olmadan, güzel bir seri olduğundan emin olarak tüm seriyi alıp okuyacaktım. Ama gelgelelim elde fazla para olmayınca tüm seriyi ancak 3 yıl sonra kitap fuarındaki adamlara zorla indirim yaptırarak alabildim. Seriyi tamamlamak geç ve güç olsa da kitaplıkta seriyi her gördüğümde bu anım aklıma gelir ve gereksiz bir kibir kaplar içimi. Bu arada seri hala devam ediyor. Diğer kitaplar da bir 3 sene sonraya elime geçer artık :)

5 YORUM
1-Öncelikle, yazarın konuyu uzatmayıp direk olarak Percy'nin 16. yaş gününün 10 gün öncesinden kitaba giriş yapması çok hoşuma gitti. Kamp günlerini ve savaş planlarını uzun uzun okumaktansa böyle hızlı bir giriş daha iyi geldi bana. (Şimdi araştırıp öğrendim ki kamp günleri, savaş hazırlıkları Melez Dosyaları isimli ayrı bir kitap içinde toplanmış
)


2-Serinin başından beri okuyucuyu merakta bırakan o kadar soru vardı ki... Serinin bu son kitabıyla tüm sorulara cevap verilmiş. Benim gibi, çok uçuk şeyler bekleyen tiplerdenseniz, biraz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz tabii. Çünkü, nedense bana çok enteresan gelmedi çoğu cevap. Halbuki kitabın ortalarına doğru öyle yerler oldu ki, Percy ve Luke arasında doğaüstü bir bağ bile olabileceğine dair tahminler yürütmeye başladım. Ama kitap, en başta tahmin ettiğim sonla bitti. Tamam, iyi bir sondu ama harika bir son da değildi.(Biz kiii Harry Potter serisinin inanılmaz finalini okumuş bir nesiliz!!! sonuçta)

3-Birkaç yerdeki önemli mantık hataları gerçekten kafamın karışmasına sebep oldu. Onları uzun uzun spoiler başlığı altında yazmam gerekeceği için yazmasam daha iyi olur diye düşündüm.(Okurken siz de ne dediğimi anlayacaksınız nasılsa)

4-Serinin önceki kitaplarıyla ufak ufak bağlantılar kurup bir bütünlük sağlanmış. Bu da bir kitap serisi için en büyük artılardan biri bence.

5-Serinin son kitabı olarak beni çoğunlukla tatmin etti açıkçası. Luke karakterinin oldukça sığ anlatıldığı 4 kitaptan sonra bu kitap hızır gibi yetişti bence.(Team LUKE!!! :) Mantık hatalarını saymazsak, savaş bölümleri de tatmin edici sayılırdı bence. Tüm seri mitoloji ansiklopedisinden olayları kopyala-yapıştır üslubuyla yazılıp; karakter analizleri, psikolojik tahliller vs oldukça arka plana atılmıştı. Ama bu kitapta buna daha az rastlıyoruz. Kamptaki diğer Melezlerin de yaşamlarına, duygularına ve düşüncelerine tanık oluyoruz ve öldüklerinde tek bildiğimiz isimleri ve birkaç yüzeysel özellikleri olmuyor. Sonuçta; final olarak iyi bir kitaptı diyebiliriz ama yazarın serinin diğer kitaplarında aynı derinliği yakalayamaması serinin zayıf kalmasına neden olmuş maalesef :(
  Bir seriyi daha bitirmenin keyfiyle herkese selamlar eder; büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden  öperim :) Esen kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin