30 Mart 2014 Pazar

Narnia'ya Giriş-2

 "Narnia'ya Giriş" yazı dizimizin 2. bölümüyle sizlerleyim. İlk bölüme BURADAN ulaşabilirsiniz. Bu bölümde Narnia Günlükleri ile ilgili, daha çok yakın tarihlerde geçen olaylar hakkında yazmayı düşünüyorum.
  İşte başlıyoruz...




 Yukarıda gördüğünüz resimler, aslında ilk Narnia Günlükleri uyarlaması olan, 1967 yapımı "Aslan, Cadı ve Dolap" TV dizisine ait kareler. Bu dizi 30 dakikalık 10 bölümden oluşmaktadır.

  Yukarıdaki afişse "Aslan, Cadı ve Dolap"ın 1979 yapımı Emmy ödüllü TV filmine ait. Bu animasyon ayrıca ilk uzun metraj TV animasyon filmi olma özelliğini taşıyor.
  Bu afişse 1988–1990 yılları arasında çekilip, BBC'de yayınlanan Narnia Günlükleri'nin TV dizisine ait. Bu dizi, serinin ilk 4 kitabını (basım sırasına göre) içeriyor. Birçok Emmy ve BAFTA adaylığına sahip bu dizi daha sonra bölümleri birleştirilerek 3 uzun metrajlı film olarak sunulmuştur.

NOT: Saydığım bu TV programlarının çoğunu youtube'dan aratıp bulabilirsiniz.
Narnia Günlükleri serisinin birçok radyo ve tiyatro uyarlaması da bulunmakta, ama o konulara pek girmeyi düşünmüyorum. Merak edenler tabii ki araştırabilir :)

 Aslında yazının devamında serinin film ve oyun uyarlamalarından ve birkaç konudan daha bahsetmek istiyordum; ama şimdi onlara başlarsam yazı çok uzayacak (yazıların çoğunu ingilizce kaynaklardan çevirdiğim için bana uzun geliyordur belki de). O yüzden bu konulardan diğer yazımda bahsetmek istiyorum. Ama şimdiden sonraki yazının linkini aşağıda vereyim size :
                                    Narnia'ya Giriş-3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin