12 Nisan 2015 Pazar

UMUT BIÇAĞI

PUAN: 8/10

KİTABIN KONUSU
           -Kitap kapağından alıntıdır.-
Aklınızdan geçen tüm düşünceler başkaları tarafından duyulsa neler hissederdiniz? Hiçbir sırrın saklanamadığı bir yer gerçekten var mı? Toddun yaşadığı kasaba işte tam da böyle bir yer. Nüfusu sadece erkeklerden oluşan bir kasabayı etkisi altına alan "ses" virüsü yüzünden kimsenin huzuru kalmadı. Zihinlere sinsice sızan düşünceler yaklaşmakta olan büyük bir savaşın habercisi sayılabilir mi? Kasabada kalan son çocuk olan Todd için tek kurtuluş yolu kaçmak görünüyor. Peki ama nereye?..

NEREDEN ESTİ?
Özellikle kitabın yazarı Patrick Ness ve bu Kaos Yürüyüşü Serisi hakkında çok olumlu eleştiriler okudum ve idefix'te %45 indirimde olduğunu görünce tüm seriyi aldım (Bakınız) :)

5 YORUM
1-İç seslerin duyulduğu bir kitap yazma fikri bana çok zor gelmiştir hep. Ama bu kitap zoru başarıp "iç ses" unsurunu çok ince, yerinde ve çok iyi bir şekilde kullanmış.

2-Kitap anlatılan ortamla ilgili çok az bir bilgiyle ve çok kısıtlı bir mekanla başlıyor. Kitap ilerledikçe, tüm mekan ve olaylarla ilgili kademeli şekilde artan bilgilere sahip olmaya başlıyorsunuz ve hem olaylar hem de mekan hiç beklemediğiniz yerlere gidiyor. Bu konuda şaşırma garantisi verebilirim size :)

3-Baş karakterlerin ve köpeğin sürekli yürüyerek kasabadan kasabaya dolaşması kitap boyunca bana Pokemon'u hatırlattı:) 
Bir de pokemon yakalayıp rozet toplasalarmış tam olacakmış hatta:) 
4-Kitap genel olarak iyiydi. Mekan, zaman ve olay olarak beni ters köşeye düşürüp takdirimi kazandı ama olaylar üzerinde biraz daha durulabilirdi. Mantığımın almadığı ve -monoton ilerlemese de- kendini tekrarlayan sahneler az değildi:(

5-Son olarak: Kitabı okurken aklıma gelen ve beni çok etkileyen bi başka sahne de -tam olarak olmasa da- şu oldu:
#buffyrocks

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin