27 Ağustos 2013 Salı

CANAVARLAR DENİZİ

PUAN: 6/10

KİTABIN KONUSU

  Sorunsuz geçen bir okul döneminin ardından her şey aniden iç içe giriyor. Percy, melez kampının korunmasız kaldığını ve Kıvırcık'ın başının belada olduğunu öğreniyor. İki sorununun çözümü de tek bir yerde: Canavarlar Denizi. Percy ve arkadaşları bir yandan görevi tamamlamaya çalışırken, bir yandan da düşmanları hakkında gizli gerçekleri öğrenecek ve tüm bunların ortasından sağ çıkabilmek için ellerinden geleni yapacaklar.   


NEREDEN ESTİ?
 Lisedeyken yurttan oda arkadaşım "Şimşek Hırsızı" isminde bir filme gittiğini ve çok eğlendiğini söyledi; karakterlerin konuşmaları falan çok eğlenceliymiş. Ben de o aralar sinemaya gidemeyeceğim için biraz kıskandım. Ama sonra "Şimşek Hırsızı" gibi orijinal bir fikrin sinema sektöründen çıkması ihtimalinin düşük olduğunu düşünüp google'a girdim. Düşündüğümde haklı çıkmıştım; Şimşek Hırsızı Rick Riordan isimli yazarın 5 kitaplık Percy Jackson ve Olimposlular serisinin ilk kitabıymış. Hemen gidip arkadaşıma gösterdim tabii. Uyarlama filmlerin kitapla aynı kaliteyi yakalama ihtimalinin 1000'de bir ihtimal olduğunu o da bildiğinden hemen "Keşke önce kitabını okusaydım!" diyerekten sızlanmaya başladı. Tabi benim kıskançlığımın yerini bir rahatlama, üstünlük duygusu aldı. Çünkü ben filmin getirdiği herhangi bir eksi ve spoiler olmadan, güzel bir seri olduğundan emin olarak tüm seriyi alıp okuyacaktım. Ama gelgelelim elde fazla para olmayınca tüm seriyi ancak 3 yıl sonra kitap fuarındaki adamlara zorla indirim yaptırarak alabildim. Seriyi tamamlamak geç ve güç olsa da kitaplıkta seriyi her gördüğümde bu anım aklıma gelir ve gereksiz bir kibir kaplar içimi. Bu arada seri hala devam ediyor. Diğer kitaplar da bir 3 sene sonraya elime geçer artık :)
 
5 YORUM
1-Serinin 2. kitabı olarak ilk kitabın biraz gerisinde kaldığını söyleyebilirim. Mesela ilk kitaba güldüğümün yarısı kadar gülmedim bu kitapta.  Bunun dışında bu kitaptaki yaratıklar, ilk kitaptakilerin kopyaları gibi  geldi bana. Bir yaratık çıkıyor, çocukların özgür iradelerini etkiliyor, çocuklar bir süre sonra her şeyin farkına varıp yaratığı yeniyorlar. Bu kalıbın şimdiden bu kadar sık kullanılması beni rahatsız etti açıkçası. Sırf kitabı uzatmak adına gereksiz tekrarlara girilmese daha iyi olabilirdi.

2-İlk kitapta birçok açıklamayla kafamızdaki soru işaretleri silinirken, bu kitapta tersine birçok soru sorulup bu soruların da çoğu cevapsız bırakılmış. Tabii bu durumun iyi ya da kötü karşılanması okuyucudan okuyucuya değişiklik gösterebilir. Ben sadece söylüyorum. Sonra, demedi, demeyin :)

3-Bu seride yadırgadığım bir olayın tekrarlandığını görmek canımı sıktı. Şöyle ki: çocuk, bir yakınının öldüğünden neredeyse emin oluyor. Bir paragrafçık boyunca buna üzülüyor. Sonra da sanki süs balığını kaybetmiş gibi hemen her şeyi unutup, tamamen eski haline dönüyor. Bu da kitabı biraz sığ ve gerçekçilik dışı bulmama yol açtı tabii. Karşılaştırmak gibi olmasın ama Harry Potter, doğru düzgün tanımadığı Cedric'i bile, öldükten sonra unutamamış, serinin son kitabına kadar yer yer bu üzüntüsünden nasiplenmiştik :(

4-Mantık hatalarına gelecek olursak: (Spoiler vermemek adına biraz üstü kapalı yazacam) Karakterlerden bazıları bir şeyden, farklı boyuttaki başka bir şeye dönüşüyor ve ne hikmetse eski hallerine döndüklerinde aynı elbiseleri üzerlerinde duruyor. Tamam, çocukların da okuduğu bir seri olduğu için olayın içine çıplaklık katmak istenmemiş olunabilir; ama en azından olaya mantıklı bir açıklama getirilebilirdi.




5-Evet, kitabı çok kötüledim, ama yine de fena değildi. Belki kitabın sonuyla ilgili spoiler aldığım için biraz hevesimi kaçırdı, o kadar. Son olarak: kitabın filmi şu an sinemalarda gösterimde. Ama ilk filmin getirdiği hayal kırıklığından sonra bu filme gider miyim bilmiyorum. Hem filmle ilgili birkaç yoruma baktım, yine kitaptaki kurgunun oldukça dışına çıkılmış. Sanırım sinemaya vereceğim parayı kendime saklayıp, yeni bir kitap almak için kullanacağım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin